2
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکدة مهندسی مکانیک - دانشگاه علم وصنعت
چکیده
ساختار این مقاله بر شبیهسازی و تحلیل حرارتی و مکانیکی، سوپاپ دود موتور XU7 در دو مرحله استوار گردیده است. در ابتدا از خاصیت تقارن محوری استفاده شده و سوپاپ، نشیمنگاه، راهنما و فنر مدل گردیده است. در مرحله اول با در نظرگرفتن جریان گازخروجی از سوپاپ با نرمافزار FLUENT تحلیل حرارتی سوپاپ انجام میشود. تحلیل حرارتی با شروع از شرایط اولیه تا رسیدن به شرایط یکنواخت حرارتی انجام شده که بیشینه دما 700 درجه سانتیگراد بهدست میآید. در مرحله دوم با نرمافزار ANSYS و توزیع دمای بهدست آمده از مرحله قبل تحلیل تنش حرارتی انجام میشود که بیشینه تنش در جهت محیطی و در لبه سوپاپ و به اندازه تقریبی 100 مگاپاسکال بهدست میآید. در تحلیل گذرای سازهای که در طول یک سیکل انجام گرفت، مشخص گردید که مقادیر تنش سازهای کمتر از تنشهای حرارتی است.
شجاعی فرد, محمدحسن, & باقری, امیر. (1388). تحلیل گذرای گرمایی و مکانیکی سوپاپ دود با استفاده از المان محدود. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 39(1), 37-47.
MLA
محمدحسن شجاعی فرد; امیر باقری. "تحلیل گذرای گرمایی و مکانیکی سوپاپ دود با استفاده از المان محدود". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 39, 1, 1388, 37-47.
HARVARD
شجاعی فرد, محمدحسن, باقری, امیر. (1388). 'تحلیل گذرای گرمایی و مکانیکی سوپاپ دود با استفاده از المان محدود', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 39(1), pp. 37-47.
VANCOUVER
شجاعی فرد, محمدحسن, باقری, امیر. تحلیل گذرای گرمایی و مکانیکی سوپاپ دود با استفاده از المان محدود. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1388; 39(1): 37-47.