1
دانشیار، دانشکده فنی مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز
2
کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، شرکت گاز استان آذربایجان¬شرقی
چکیده
در کارحاضر به بررسی تأثیر شکل، اندازه و آرایش انواع ریبها در کانال هوا روی انتقالگرما و اصطکاک در رژیمهای مختلف جریان پرداخته شده است. موانع شامل ریبهای مثلثی، ذوزنقهای، مستطیلی، دایرهای و صفحهای میباشند . مدل آشفتگی RNG k-ε و نیز روشSIMPLE با طرح بالادست مرتبه دوم برای گسسته سازی معادلات ناویر- استوکس و انرژی بهکار رفتهاند. تجزیه و تحلیل نتایج عددی و مقایسه آنها با دیگر نتایج عددی و تجربی موجود در ادبیاتفن ارائه گردیده است . هدف از این پژوهش بررسی نحوه عملکرد ریبهای مختلف در گسترهای از اعداد رینولدز برای بهبود انتقال گرما در یک کانال می باشد .همچنین عملکرد و رفتار عددی مدلهای مختلف آشفتگی در اینجا بررسی شده است.
رضوی, سید اسماعیل و معمارزاده, علی . (1389). بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 40(2), 21-29.
MLA
رضوی, سید اسماعیل , و معمارزاده, علی . "بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف", مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 40, 2, 1389, 21-29.
HARVARD
رضوی, سید اسماعیل, معمارزاده, علی. (1389). 'بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 40(2), pp. 21-29.
CHICAGO
سید اسماعیل رضوی و علی معمارزاده, "بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف," مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 40 2 (1389): 21-29,
VANCOUVER
رضوی, سید اسماعیل, معمارزاده, علی. بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1389; 40(2): 21-29.