1
کارشناس ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان
2
استاد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان
چکیده
تصادم بین پرنده و هواپیما که به عنوان "برخورد پرنده" شناخته میشود، پدیدهای معمول و در عین حال خطرناک است. امروزه برای کاهش استفاده از آزمونهای تجربی که زمانبر و گران هستند، معمولاً مقاومت یک جز از بدنه هواپیما در برابر برخورد با پرنده را توسط روشهای عددی تأیید میکنند. کاراترین روش عددی در مساله برخورد پرنده، نرمافزار المان محدود است. اما پدیده برخورد پرنده دارای پارامترهای زیادی میباشد که تغییر هر کدام از آنها میتواند در نتیجه شبیهسازی عددی تغییر ایجاد کند. در این پژوهش، اثر تغییر در تعدادی از پارامترهای مربوط به پرنده یعنی اندازهشبکه، مدل ماده[1] و معادلهحالت[2] بررسی میشود و پارامترهایی که استفاده از آنها نتیجه شبیهسازی را به نتیجه تجربی نزدیکتر میکند معرفی میشود. نتایج تحقیق استفاده از المانهای کمتر، مدل ماده نول و معادله حالت گرونیسن را بهعنوان پارامترهای بهینه مشخص میکند.
هدایتی, رضا و ضیایی راد, سعید . (1392). بررسی اثر مدل ماده، معادله حالت و چگالی شبکه در نتایج حاصل از شبیه سازی برخورد پرنده. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 42(1), 45-58.
MLA
هدایتی, رضا , و ضیایی راد, سعید . "بررسی اثر مدل ماده، معادله حالت و چگالی شبکه در نتایج حاصل از شبیه سازی برخورد پرنده", مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 42, 1, 1392, 45-58.
HARVARD
هدایتی, رضا, ضیایی راد, سعید. (1392). 'بررسی اثر مدل ماده، معادله حالت و چگالی شبکه در نتایج حاصل از شبیه سازی برخورد پرنده', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 42(1), pp. 45-58.
CHICAGO
رضا هدایتی و سعید ضیایی راد, "بررسی اثر مدل ماده، معادله حالت و چگالی شبکه در نتایج حاصل از شبیه سازی برخورد پرنده," مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 42 1 (1392): 45-58,
VANCOUVER
هدایتی, رضا, ضیایی راد, سعید. بررسی اثر مدل ماده، معادله حالت و چگالی شبکه در نتایج حاصل از شبیه سازی برخورد پرنده. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1392; 42(1): 45-58.