1
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2
استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده
در این مقاله با استفاده از حلگر توانمند سیافایکس جریان گذرصوتی عبوری از دو کسکید توربین و کمپرسور، شبیهسازی شده و الگوی تغییرات مشخصات آشفتگی جریان مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مقاله اثر هندسه پره، برهمکنش موج-لایه مرزی و جدایشهای جریان بر الگوی جریان و مشخصات آشفتگی جریان گذرصوتی دو نمونه کسکید توربوماشین بررسی شدهاند. نتایج، بیانگر دقت بالای مدل دو معادلهای کا امگا اس اس تی در مدلسازی آشفتگی جریانهای جدانشده و دارای نواحی جداشده کوچک میباشد. از سوی دیگر، مقایسه نتایج بدست آمده نشان میدهد که فرآیند تولید انرژی آشفتگی بیشتر از وقوع موج و برهمکنش آن با لایه مرزی و در صورت عدم وجود موج، از نواحی بیشینه ماخ تأثیر میپذیرد، در حالیکه فرآیند اتلاف بیشتر متأثر از نواحی جدایش و گردابههای جداشده متناظر نزدیک به سطح پره میباشد.
فلاح, صالح, & قدیریدهکردی, بهزاد. (1396). بررسی عددی جریان آشفته در کسکید دو نمونه توربوماشین گذرصوتی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46(4), 221-227.
MLA
صالح فلاح; بهزاد قدیریدهکردی. "بررسی عددی جریان آشفته در کسکید دو نمونه توربوماشین گذرصوتی". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46, 4, 1396, 221-227.
HARVARD
فلاح, صالح, قدیریدهکردی, بهزاد. (1396). 'بررسی عددی جریان آشفته در کسکید دو نمونه توربوماشین گذرصوتی', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46(4), pp. 221-227.
VANCOUVER
فلاح, صالح, قدیریدهکردی, بهزاد. بررسی عددی جریان آشفته در کسکید دو نمونه توربوماشین گذرصوتی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1396; 46(4): 221-227.