1
استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
2
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
چکیده
در این مقاله به بررسی رفتار ارتعاشی پرههای متحرک ردیف آخر توربین بخار K-300-240، نیروگاه حرارتی رامین اهواز با استفاده از نرمافزار اجزاء محدود انسیس پرداخته میشود. با توجه به مدلسازی صورت گرفته و محاسبه فرکانسهای تحریک در شرایط کاری توربین و رسم نمودار کمپل، مشخص شد در شرایط طراحی در پره مشکل تشدید به وجود نمی آید. با تغییر در آرایش پرههای متصل به سیمهای مستهلک کننده و رسم نمودار کمپل و پاسخ فرکانسی پره مشخص شد که پرهها دچار ارتعاش با دامنه بالایی در دور کاری میشوند و با یکدیگر برخورد خواهند کرد.
رهی, عباس, سموات, بهنوش, & روحانی بسطامی, عباس. (1396). بررسی آرایشهای مختلف برای اتصال پرههای توربین بخار نیروگاه رامین اهواز به منظور کاهش ارتعاشات. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46(4), 137-142.
MLA
عباس رهی; بهنوش سموات; عباس روحانی بسطامی. "بررسی آرایشهای مختلف برای اتصال پرههای توربین بخار نیروگاه رامین اهواز به منظور کاهش ارتعاشات". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46, 4, 1396, 137-142.
HARVARD
رهی, عباس, سموات, بهنوش, روحانی بسطامی, عباس. (1396). 'بررسی آرایشهای مختلف برای اتصال پرههای توربین بخار نیروگاه رامین اهواز به منظور کاهش ارتعاشات', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46(4), pp. 137-142.
VANCOUVER
رهی, عباس, سموات, بهنوش, روحانی بسطامی, عباس. بررسی آرایشهای مختلف برای اتصال پرههای توربین بخار نیروگاه رامین اهواز به منظور کاهش ارتعاشات. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1396; 46(4): 137-142.