1
دانشجوی دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده مهندسی
2
استاد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده مهندسی
چکیده
در این مقاله، جریان آشفته احتراقی در مجرای همگرا- واگرا و همچنین مدلسازی آلاینده NOX به روش عددی تفاضل محدودمورد مطالعه قرار گرفته و با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده است. همچنین در این مقاله اثر نسبت همارزی و زاویه واگرایی بر تشکیل آلایندهNOX در مجرای همگرا- واگرا مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بهدست آمده اثر مهم زاویه واگرایی حدی را بر ضریب بازیافت فشار نشان میدهد. به دلیل وابستگی شدید آلاینده NOX به دمای بیشینه ، با افزایش دما، میزان آلاینده NOX نیز افزایش مییابد. همچنین با افزایش نسبت همارزی، دمای بیشینه افزایش و به دنبال آن میزان آلاینده NOX نیز افزایش مییابد.
امیری, مریم, & مقیمان, محمد. (1394). اثر نسبت هم ارزی و زاویه واگرایی بر تشکیل آلاینده NOX در مسیرهای همگرا- واگرا. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46(1), 29-37.
MLA
مریم امیری; محمد مقیمان. "اثر نسبت هم ارزی و زاویه واگرایی بر تشکیل آلاینده NOX در مسیرهای همگرا- واگرا". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46, 1, 1394, 29-37.
HARVARD
امیری, مریم, مقیمان, محمد. (1394). 'اثر نسبت هم ارزی و زاویه واگرایی بر تشکیل آلاینده NOX در مسیرهای همگرا- واگرا', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 46(1), pp. 29-37.
VANCOUVER
امیری, مریم, مقیمان, محمد. اثر نسبت هم ارزی و زاویه واگرایی بر تشکیل آلاینده NOX در مسیرهای همگرا- واگرا. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1394; 46(1): 29-37.