در این مقاله به ارایهی الگوریتم جدیدی برای بهبود عملکرد سامانههای ناوبری اینرسی کلاسیک و سنتی SINS/GPS به ویژه در تخمین زوایای تراز و سمت از شمال پرداخته میشود. الگوریتمی جامع برای استفادهی بهینه از ناوبری تعیین سمت و تراز AHRS در سامانهی ناوبری اینرسی تلفیقی طراحی میشود. روش تخمین حالت در الگوریتم پیشنهادی شامل فیلتر دو مرحلهای است. فیلتر اول روی سامانهی AHRS اجرا میشود و پارامترهای وضعیت تخمین زده میشوند. خروجی فیلتر اول به سامانهی SINS/GPS تزریق میشود. سپس، با اعمال فیلتر دوم پارامترهای موقعیت و سرعت تخمین زده میشوند. الگوریتم پیشنهادی با پیادهسازی در تست خودرویی مورد ارزیابی قرار میگیرد.
کیقبادی, جعفر, & نورمحمدی, حسین. (1396). الگوریتم ناوبری تلفیقی ارزان قیمت SINS/GPS تقویت شده با تخمین وضعیت از روش AHRS. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 47(1), 325-331.
MLA
جعفر کیقبادی; حسین نورمحمدی. "الگوریتم ناوبری تلفیقی ارزان قیمت SINS/GPS تقویت شده با تخمین وضعیت از روش AHRS". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 47, 1, 1396, 325-331.
HARVARD
کیقبادی, جعفر, نورمحمدی, حسین. (1396). 'الگوریتم ناوبری تلفیقی ارزان قیمت SINS/GPS تقویت شده با تخمین وضعیت از روش AHRS', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 47(1), pp. 325-331.
VANCOUVER
کیقبادی, جعفر, نورمحمدی, حسین. الگوریتم ناوبری تلفیقی ارزان قیمت SINS/GPS تقویت شده با تخمین وضعیت از روش AHRS. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1396; 47(1): 325-331.