1
دانشیار، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، پژوهشکده مهندسی مکانیک
2
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
چکیده
یکی از روشهای اندازهگیری نیروی پسا، اندازهگیری اختلاف ممنتوم در بالادست و پایین دست مدل میباشد. در این روش با استفاده از توزیع سرعت و شدت اغتشاشهای جریان سیال در پایین دست مدل، میتوان نیروی پسا را اندازهگیری کرد. هنگامی که شدت اغتشاشهای جریان سیال در پایین دست مدل بالا باشد، اغتشاشها همگن نبوده و اندازهگیری ضریب نیروی پسا با استفاده از جریانسنج سیمداغ با پراب یک بعدی صحیح نخواهد بود. در این تحقیق تجربی، شدت اغتشاشهای جریان هوا پایین دست مدل (مفتول)، بررسی شده و حداقل فاصلهای که در آن اغتشاشهای جریان را بتوان با دقت قابل قبولی همگن در نظر گرفت معین شده است. شدت اغتشاشهای جریان پایین دست مفتول با افزایش فاصله(X/D) کاهش مییابد. به طوریکه حداکثرشدت اغتشاشهادر فاصله 25 برابر قطر پایین دست مفتول، به حدود 10% کاهش یافته و خطای اندازهگیری ضریب نیروی پسا در این فاصله حدود8% میباشد. در فاصله 35 برابر قطر پایین دست مفتول، حداکثر شدت اغتشاشها به حدود 7% کاهش یافته و خطای اندازهگیری ضریب نیروی پسا حدود 5% میباشد.در این تحقیق، توزیع سرعت و شدت اغتشاشهای جریان هوا در پایین دست مفتول در اعداد رینولدز 1570 تا 10470 با استفاده از جریانسنج سیم داغ بررسی شده است.
اردکانی, محمدعلی, & ایروانی, عیسی. (1394). بررسی تجربی دنباله با شدت اغتشاش های بالا برای اندازه گیری نیروی پسا. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 45(4), 1-14.
MLA
محمدعلی اردکانی; عیسی ایروانی. "بررسی تجربی دنباله با شدت اغتشاش های بالا برای اندازه گیری نیروی پسا". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 45, 4, 1394, 1-14.
HARVARD
اردکانی, محمدعلی, ایروانی, عیسی. (1394). 'بررسی تجربی دنباله با شدت اغتشاش های بالا برای اندازه گیری نیروی پسا', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 45(4), pp. 1-14.
VANCOUVER
اردکانی, محمدعلی, ایروانی, عیسی. بررسی تجربی دنباله با شدت اغتشاش های بالا برای اندازه گیری نیروی پسا. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1394; 45(4): 1-14.