کار حاضر شبیه سازی کمک فنر مورد استفاده در تجهیزات فرود یک هواپیما می باشد. تمامی معادلات به روش المان محدود حل میگردند و نوع شبکه بندی بی سازمان برای همگرایی سریعتر بهره گرفته میشود. در گام نخست برای اعتبارسنجی مدل مورد استفاده مقایسه ای با دادههای تجربی موجود صورت میگیرد که خطایی نزدیک 5 درصد را نشان میدهد که خطای مطلوبی میباشد. نتایج نشان میدهند که با فشار آمدن به ارابه فرود جابجایی آغاز میشود که در زمان 05/0 ثانیه این امر مشاهده میگردد. در این حالت بیشترین تنش به پایه قلابی شکل ارابه فرود وراد میآید. با مقایسه این حالت با حالت قبلی دیده میشود که حداقل ده برابر شده است. با ورود سامانه جاذب شوک به سیستم این تنش کاهش مییابد. کاهش تنش بیشینه از 108*3 از به 108*6/1 پاسکال بیانگر همین مطلب میباشد. با جابجایی ارابه فرود کاهش تنش ادامه مییابد. همچنین دیده میشود که دامنه جابجایی نسبی در ابتدا بسیار زیاد است و حتی تا 35 سانتی متر هم میرسد اما به دلیل اتلاف انرژی در کمک فنر و لاستیک ها، به سرعت از بین...
فتاحی کلجاهی, سیدرضا, جعفرمدار, صمد, & خلیلیان, مرتضی. (1403). تحلیل عددی تنش و گرمای تولید شده در مجموعه کمک فنر چرخ هواپیما. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, (), -. doi: 10.22034/jmeut.2024.60220.3371
MLA
سیدرضا فتاحی کلجاهی; صمد جعفرمدار; مرتضی خلیلیان. "تحلیل عددی تنش و گرمای تولید شده در مجموعه کمک فنر چرخ هواپیما". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, , , 1403, -. doi: 10.22034/jmeut.2024.60220.3371
HARVARD
فتاحی کلجاهی, سیدرضا, جعفرمدار, صمد, خلیلیان, مرتضی. (1403). 'تحلیل عددی تنش و گرمای تولید شده در مجموعه کمک فنر چرخ هواپیما', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, (), pp. -. doi: 10.22034/jmeut.2024.60220.3371
VANCOUVER
فتاحی کلجاهی, سیدرضا, جعفرمدار, صمد, خلیلیان, مرتضی. تحلیل عددی تنش و گرمای تولید شده در مجموعه کمک فنر چرخ هواپیما. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1403; (): -. doi: 10.22034/jmeut.2024.60220.3371