• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 47 (1396)
دوره دوره 46 (1395)
دوره دوره 45 (1394)
دوره دوره 44 (1393)
دوره دوره 43 (1392)
دوره دوره 42 (1391)
دوره دوره 41 (1390)
دوره دوره 40 (1389)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 39 (1388)
رضوی, سید اسماعیل, معمارزاده, علی. (1389). بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 40(2), 21-29.
سید اسماعیل رضوی; علی معمارزاده. "بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 40, 2, 1389, 21-29.
رضوی, سید اسماعیل, معمارزاده, علی. (1389). 'بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 40(2), pp. 21-29.
رضوی, سید اسماعیل, معمارزاده, علی. بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1389; 40(2): 21-29.

بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف

مقاله 3، دوره 40، شماره 2، پاییز 1389، صفحه 21-29  XML اصل مقاله (718 K)
نوع مقاله: پژوهشی کامل
نویسندگان
سید اسماعیل رضوی1؛ علی معمارزاده* 2
1دانشیار، دانشکده فنی مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز
2کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، شرکت گاز استان آذربایجان¬شرقی
چکیده
در کارحاضر به بررسی تأثیر شکل، اندازه و آرایش انواع ریب­ها در کانال هوا روی انتقال­گرما و اصطکاک در رژیم­های مختلف جریان پرداخته­ شده­ است. موانع شامل ریبهای مثلثی، ذوزنقه­ای، مستطیلی، دایره­ای و صفحه­ای می­باشند . مدل آشفتگی RNG k-ε و نیز روشSIMPLE با طرح بالادست مرتبه­ دوم برای گسسته­ سازی معادلات ناویر- استوکس و انرژی به­کار رفته­اند. تجزیه و تحلیل نتایج عددی و مقایسه آنها با دیگر نتایج عددی و تجربی موجود در ادبیات­فن ارائه­ گردیده ­است . هدف از این پژوهش  بررسی نحوه عملکرد ریبهای مختلف در گستره­ای از اعداد رینولدز برای بهبود انتقال گرما در یک کانال می باشد .همچنین عملکرد و رفتار عددی مدلهای مختلف آشفتگی در اینجا بررسی شده است.  
کلیدواژه ها
معادلات ناویر- استوکس جریان تراکم‌ ناپذیر؛ کانال مستطیلی؛ روش حجم‌کنترل؛ ریب(موانع) و شیار؛ مدل‌های آشفتگی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,393
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 750
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.