• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 47 (1396)
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 46 (1395)
دوره دوره 45 (1394)
دوره دوره 44 (1393)
دوره دوره 43 (1392)
دوره دوره 42 (1391)
دوره دوره 41 (1390)
دوره دوره 40 (1389)
دوره دوره 39 (1388)
کوه بر, داریوش, احمدی, عیسی. (1396). بررسی اثر پدیده قفل‌شدگی برشی در تحلیل المان محدود ضربه بر صفحات کامپوزیتی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 47(3), 215-224.
داریوش کوه بر; عیسی احمدی. "بررسی اثر پدیده قفل‌شدگی برشی در تحلیل المان محدود ضربه بر صفحات کامپوزیتی". مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 47, 3, 1396, 215-224.
کوه بر, داریوش, احمدی, عیسی. (1396). 'بررسی اثر پدیده قفل‌شدگی برشی در تحلیل المان محدود ضربه بر صفحات کامپوزیتی', مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 47(3), pp. 215-224.
کوه بر, داریوش, احمدی, عیسی. بررسی اثر پدیده قفل‌شدگی برشی در تحلیل المان محدود ضربه بر صفحات کامپوزیتی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 1396; 47(3): 215-224.

بررسی اثر پدیده قفل‌شدگی برشی در تحلیل المان محدود ضربه بر صفحات کامپوزیتی

مقاله 24، دوره 47، شماره 3، پاییز 1396، صفحه 215-224  XML اصل مقاله (2346 K)
نوع مقاله: پژوهشی کامل
نویسندگان
داریوش کوه بر1؛ عیسی احمدی 2
1کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، ایران
2استادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
چکیده
در این مقاله مساله برخورد سرعت پایین برای ضربه‏زننده فلزی با دماغه کروی شکل بر روی صفحه کامپوزیتی مورد مطالعه قرار گرفته است. معادلات حاکم بر ورق طبق تئوری تغییر شکل برشی مرتبه اول و با استفاده از روش المان محدود گالرکین منفصل شده است. پدیده قفل شدگی برشی در مدلسازی منظور گردیده و برای غلبه بر این مشکل روشی ارائه شده که در آن ترم‏های مربوط به برش و خمش را از هم تفکیک کرده و برای رفع آن از روش انتگرال‌گیری گوسی بهره گرفته شده است. مدلسازی انجام گرفته قابلیت در نظر گرفتن دفعات متعدد بارگذاری و باربرداری را در فرآیند ضربه دارد. معادلات حرکت حاکم به صورت کوپل و با دو روش عددی نیومارک و نیکلسون حل شده است و تاثیر تغییر پارامترهای این روش‌ها به دقت مورد مطالعه قرار گرفته و مقدار بهینه برای این پارامترها انتخاب شده است. با توجه به نوع مدلسازی انجام گرفته، نتایج بدست آمده علاوه بر ورق‏های ضخیم در ورق‏های نازک نیز جواب‏های دقیقی ارایه می‏دهد. درانتها یک ورق تحت ضربه سرعت پایین دارای شرایط مرزی ترکیبی و گیردار به دقت مورد مطالعه قرار گرفته است و نمودارهای مختلف از پاسخ زمانی ورق شامل جابجایی، نفوذ، نیرو و انرژی آورده شده است.
کلیدواژه ها
روش اجزاء محدود گالرکین؛ قفل‏شدگی برشی؛ ضربه سرعت ‏پایین؛ کامپوزیت چندلایه؛ روش انتگرال‌گیری گوسی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 171
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 82
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.